The Art of Customer Service

Lenyűgözni az ügyfelet

Van valami, amit a Lidl nagyon jól csinál

2016. július 20. 20:23 - wirthtamas

Tudom, nem a Lidl az a hely, ahova az ember betér, ha feltétlen ügyfélélményre vágyik, de ennek ellenére van valami, ami nekem kifejezetten szimpatikus. Szerintem rendkívül jól előzik meg azt, hogy sorban állás alakuljon ki. Lehetséges, hogy a dolog nem általános, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy több boltjukban is jól működik. Hogy miről van szó? Aki volt már Lidl-ben tudja, hogy ha elkezd a sor kialakulni, akkor "megnyitnak" egy másik kasszát is. Ez önmagában nem lenne különleges, de a módszer ahogy teszik, az már figyelmet érdemel. A dolog nagyszerűsége két dologban rejlik:

 

js67862216.jpg

1. Az előre felvett szöveg, hogy melyik kasszát nyitják meg, pontos instrukciókat ad a vásárlók felé."Hamarosan megnyitjuk a hármas kasszát.." Ráerősítendő a szöveges üzenetre vizuális jelet is raktak a folyamatba a kasszák elérhetőségét jelző piros és zöld számozás kapcsán. Ez a két dolog azért fontos elem, mert nem kell a pénztárosnak szerencsétlenkednie a bemondással / egyenként elmagyarázni a sorban álló vásárlóknak, hogy menjenek át másik kasszához. A pénztáros végig a vásárlókkal tud foglalkozni. Másrészt én azt tapasztaltam, hogy a szöveg a rutinos vásárlók esetében rögtön kivált egy "átsorolási" reflexet.

2. A helyzetet mindig az aktuálisan kasszában ülő kezeli. Önmagában az egyes pont működése nem lenne különleges, de azzal, hogy az aktuális pénztáros kezébe adják az adott szituációban a vezetést nagyot lépnek hatékonyságban. Így nem a vállalati hierarchiában betöltött szerep (pl.: boltvezető) dönti el, hogy szükség van-e új kasszára, hanem az, aki a vásárlókkal foglalkozik, és első kézből látja. 

Egy ideje figyelem a módszer működését, és azt vettem észre, hogy nagyon hatékonyan tudják ezzel megakadályozni nagyobb sorok (hosszabb várakozás) kialakulását. A törzsvásárlókba pedig már beleéget a reflex, hogy bizonyos szituációkban várják a kassza megnyitását. Rendkívül jól illik a brand ígéretébe is a módszer, mert azon túl, hogy relatíve jó áron tudsz bevásárolni, gyorsan el is tudod intézni a vásárlást. 

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://theartofcustomerservice.blog.hu/api/trackback/id/tr58903522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guszty 2016.07.21. 10:36:10

Ez mind szép, de általában csak akkor nyitnak új kasszát, amikor már 5-10 ember áll a nyitott pénztáraknál. A LIDL-vel egyébként csak az a bajom, hogy MINDIG sokat kell várni a pénztáraknál.

wirthtamas 2016.07.21. 11:02:29

@Guszty: Nekem egy-két boltnál van konkrét tapasztalatom, ott nagyon ügyesen kezelik az esetek többségében. Én is futottam már bele olyanba, amikor nem, de összeségében a többi közérttel pl.: Tesco, ALDI összevetve szerintem jobban csinálják ezért gondoltam írok erről. :)

Neo07 2016.07.21. 11:05:03

@Guszty: Egyetértek, mindig sokat kell várni. Azonkívül kurvára idegesítő ezt a hosszú szöveget hetvenhetedszerre is hallgatni! Bőven elég lenne annyi, hogy megnyitják a ikszedik kasszát, és kész, a szöveg többi része teljesen felesleges (hogy rakják fel a kasszapontra,vagy kasszaszalagra, sosem értem).

A másik: sokkal jobb a Tesco automata pénztáras megoldása, ha várni kell, az ember nem idegeskedik, hogy "jajj, a másik sor halad gyorsabban!", mert ennél a megoldásnál csak egy várakozó sor van. És tök jó saját kezűleg "lepittyegetni" az árukat. (Nem, nem érdekel, hogy ezzel munkahelyek szűnnek meg, mert amúgy keveset fizető, rohadt unalmas meló lehet egyébként)

Treff Bubi 2016.07.21. 11:17:07

Nekem csak a pénztárosok brutális sebessége zavaró. Sosem tudom olyan lendülettel a kocsiba hajigálni az árut, ahogy ők kapkodják át a leolvasó felett, és már én érzem kényelmetlenül magam, hogy feltartom a sort.

TBal 2016.07.21. 11:24:10

Én Németországban élek. Az Aldi csinálta ezt a rendszert elöször, a Lidl csak tölük vette át. A Lidl talán év eleje óta csinálja, az Aldinál meg mindig is ezt láttam, szerintem ök évekkel korábban kitalálták már ezt.

TBal 2016.07.21. 11:26:57

@Neo07: Az Aldinál pont így csinálják itt: "Liebe Kunden, wir öffnen Kasse 3 für Sie." - oszt kész. A Lidlnél itt is hosszú szöveg van ("Sehr geehrte Kunden, wir öffnen Kasse 3 für Sie. Bitte stellen sie Ihre Waren bereits auf das Kassenband.")

gmarc 2016.07.21. 11:30:22

A LIDL tényleg gyors. Néha már túl gyors. Az szimpatikus, hogy rögtön nyitnak új kasszát ha kicsit nagyobb a sor, viszont az árut olyan sebességgel húzzák le a csippantón, hogy nem tudod követni a túloldalon, főleg ha nem szekérrel vagy, hanem szatyorba próbálsz pakolni, hely sincs az árunak a pult végén, és az az érzése az embernek, hogy "add a pénzed aztán húzás". (Tehát egyetértek Treff Bubival).

Ellenpélda: SPAR. Bármelyik. Ha 18 pénztár van, akkor is bűn lassúak, de általában csak 3 üzemel, abban is kényelmesen dolgozgatnak a pénztárosok...

tnt 2016.07.21. 11:36:56

Az Aldi profin csinálja itthon is .. röviden, tömören és hatékonyan....

doci606 2016.07.21. 11:40:31

Az esetek többségében teljesen jól működik, de persze van akinek semmi sem jó. Nem valószínű, hogy két vásárlónak két kasszát fognak nyitni, az sehol se megy így. Persze van, hogy a jelzés után várni kell pár percet, mert a másik pénztáros pl. épp a friss péksütit szedi ki a kemencéből, amit logikusan nem fog félbehagyni. Az is jó, hogy tényleg hiper gyorsan húzzák le a tételeket, így 10-ből kilenc alkalommal az ember pár perc alatt túl van a sorban állok, fizetek procedúrán. Azt hiszem, az Aldinál is hasonló lenne, de az igazat megvallva, Aldiban még nem láttam öt embernél többet, s abból három a személyzet volt.
A Tesco önkiszolgáló pénztár szuper jó ... lenne, ha nem állnának be analfabéták is, akiket aztán az egyszem ott álló "ügyeletes" szolgál teljesen ki, miközben a másik vevőnek várnia kell pl., életkor miatti engedélyezéshez, stb. De maga az ötlet és a rendszer is egész jó.

wirthtamas 2016.07.21. 11:40:55

Azt hiszem el kell mennem a héten megtanulmányozni az ő folyamatukat is kicsit jobban egy Alidba is és írok arról is. :) Mondjuk abban igazatok van, hogy a túl gyors kasszás rohadt idegesítő tud lenni, mert rajtam is van mindig para, hogy én vagyok az, aki feltartom a sort. Ilyen esetekben utána mindig idegesen várom, hogy üthessem a PIN-t a terminálon. (A Paypass-es fizetés, pinnel - nevezetsen, hogy mikor írom be, mennyit kell várni - külön megérne szintén egy írást.

l. 2016.07.21. 11:55:47

Az aldi sokkal gyorsabb kasszakezelésben, a lidlbe utálok bemenni mert mindig sokat kell sorbaállni, egy tragédia mire előmászik az új pénztáros a szöveg bemondása után. Lehet a poszter valami speciális lidlben volt, de errefelé kb 4 lidlben voltam ugyanaz a tragikus lassúság a jellemző.

para_noir 2016.07.21. 12:02:59

A Penny ellenben Lenke néni kisboltjának a színvonalán van :(

MiniszarElnök Úr 2016.07.21. 12:11:27

@Treff Bubi: Ez vicces ( mármint ,hogy a dolgok nem változnak... :D ),mert utoljára kb. 2012-ben voltam "magyar" Lidl-ben és már akkor,de előtte is így mentek a dolgok a kasszásokkal ... :D Amúgy ezt az "új kasszanyitásra van szükség,mert gyűlnek a vásárlók" dolgot úgy oldják meg némely skandináv országokban,hogy :1. mivel a kasszás a raktáros/árufeltöltő/ egyben,eleve ide-oda futkosnak és látják,jelzik egymásnak,hogy be kellene állni ,ehhez elég,ha 1-2 vásárló érkezik az üres kasszához 2.minden pénztárnál,minden boltban van egy kis jelzőgomb,amit lenyomva hangjelzés megy és minden bolti dolgozó tudja,hogy ilyenkor spurizni kell a kasszához 3. a vásárlók ELEVE az "üres" kasszához állnak,ha sor kezd kialakulni,mert tudják,hogy vagy az 1-es vagy a 2-es pont befog következni...

Mr. Waszabi 2016.07.21. 12:13:50

A 2-es pont csak kis üzletekben és az esetben igaz, ha viszonylag kicsi a létszám és a kasszákban senior pénztáros vagy az ügyeletes üzletvezető ül. Más esetekben az ügyeletes üzletvezető szervezi a kasszások menetrendjét, ilyenkor történik meg az, hogy kikerül a "Pénztár zárva" tábla a szalagra, a hangosbemondó pedig bejátssza a "x-es kassza bezár" üzenetet. Néha kapkodás és torlódás van, ha nincs elegendő létszám az üzletben. Így kerek a dícséret.

Neo07 2016.07.21. 12:17:32

@para_noir: Nem úgy találom. Nyilván nem akkora az árukészlet, mint a Tescoban, de jól összeválogatott termékkínálattal rendelkeznek. Az, hogy ott is nagyok a sorok, az más kérdés, pláne, hogy fizikailag összesen csak 3-4 pénztár van... Az is utálom ott, hogy a pénztárosok akarják kezelni az érintésnélküli kártyákat... Ebből a szempontból is sokkal jobb az aldi és a lidl, mert ott a kártya bedugását is a vásárló intézheti. Én nem szeretem kiadni a kezemből a bankkártyát, nem is megyek olyan helyre, ahol fizetéskor át kell adni a pénztárosnak.

MiniszarElnök Úr 2016.07.21. 12:31:19

@Neo07: Ez is egy vicces dolog ( mármint a kulturális különbségeket tapasztalni...) ...Norvégiában KÉNYSZERESEN elfordulnak az aktuális fizető vásárlótól az emberek/kasszások,hogy "ne lássák a kódot",amikor kártyával fizet az illető...a buszsofőrök úgy tartják a kifordított tenyerüket a kártyaleolvasó mögé,mintha félnének,hogy bárki lefigyelné a buszjegy fizetést...nemhogy BÁRKI is "elvenné" a bankkártyát leolvasásra ... :D

Ea 2016.07.21. 12:33:45

Erdekesek a tapasztalatok, feltehetoen uzlettol fugg. Ahova mi jarunk, az egy szuper Lidl. Ezert teljesen odaszoktam. De masok is, mert szemben vele van egy Aldi es A Lidlben MINDiG 3x annyian vannak. Es sosem kell sokat varni, mert jol mukodik a kasszazas. Ahogy itt is irjak.
Tagas es rendben tartjak. Voltam olyan Lidlben, ahol kupleraj, dobozok es hajigalt cuccok voltak, az egy okadek. Ebben rend van es attekintheto. Jo lehet a menedzsment.

Sokszor viszek vissza dolgokat, es azt is kerdes nelkul, gyorsan el lehet intezni. A dolgozok kedvesek, mosolyognak, segitokeszek. Ez mondjuk az aldiban is igy van. Ellentetben Spar, Tesco, tapasztalatom szerint. Olyan helyekre, hogy Coop, CBA, be se megyek.

MiniszarElnök Úr 2016.07.21. 12:35:31

@Ea: Hazaáruló lipcsibérenc !!! :) ( irónia )

MiniszarElnök Úr 2016.07.21. 12:37:50

Érdekes,hogy a CBA-nak sikerült elérni ezt a permanens "gyűlöletet"...tértől,időtől függetlenül sikerült magukról kialakítani ezt a "mi vagyunk a trágya" "feeling"-et ... :)

Gyűrött Papír 2016.07.21. 12:39:35

@TBal: Lehet, hogy kitalálták, de a LIDL már jobban csinálja. :)
ALDI pénztáros csönget, majd hangosan közli, hogy "lehet a ketteshez is pakolni" - melyik is a kettes?. Aztán jön a kolléga valamikor (ez a LIDL-re is igaz). Néha nem éri meg átmenni az újonnan nyílóba ha már raknád fel a szalagra az árut.

Gyűrött Papír 2016.07.21. 12:44:13

@Ea: " A dolgozok kedvesek, mosolyognak, segitokeszek"
Ebben mélyen egyetértek, úgy öt éve szoktam az ALDI/LIDL párosra és soha nem volt olyan, hogy türelmetlenek lettek volna, akkor sem, ha láttam rajtuk, hogy már nagyon kivannak. :)

Gerardus A. Lodewijk 2016.07.21. 12:45:06

Akkor a civilizált és hatékony sorbanállás érdekében már csak azt kellene megoldani (mégpedig mindenütt, ahol a helyszűke nem teszi abszolút lehetetlenné), hogy akárhány pénztár is van nyitva, mindig szigorúan egyetlenegy sor legyen.

Gyűrött Papír 2016.07.21. 12:46:38

@para_noir: A Penny-t egy picit védem :), de a REAL/COOP/CBA triumvirátus kuka.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2016.07.21. 12:48:52

Nem lenne rossz ez a módszer, ha nem az idióta, idejétmúlt sorban állási reflexet rögzítené. Megy a csata, hogy ki ér előbb át, megy a kalkulálás hová álljon az ember, mert lehet, a hárommal mögötte érkező előbb fog végezni, mint ő, aki előbb ott volt.
Rendszeresen így járok, utána meg a kis parasztok nem értik, miért is nem vagyok előzékeny velük, példa: előttem hárman, mögöttem egy nő. Megszólal, hogy nyílik az új kassza. Mire megfordulok, a másik nő már átturbózott, és beállt előre. Hát jó, akkor mögéd állok, ostoba paraszt, legyen neked karácsony. De utána meg furcsállja, hogy miért is nem rakom el a kosarát, miért kell neki visszavinni a szalag elejére, a gyűjtőbe.
Amíg nem terjed el az egysoros / többkasszás várakozás, addig elég kétes ez a Lidl élmény. Persze a semminél több, ezt elismerem! A szándék megvan, ez helyes.

Neo07 2016.07.21. 12:51:59

A CBA termékkínálata is teljesen rendben van, az áraik is barátságosak. Ellenben a SPAR-ba nem szoktam menni, pontosan azért, mert rengeteget kell sorbaállni. Egyszer volt, hogy kerek negyedórába telt, mire kiérhettem az üzletből... :-( Ez valami katasztrófa.

TBal 2016.07.21. 12:55:13

@Gerardus A. Lodewijk: "mindig szigorúan egyetlenegy sor legyen" - amolyan Móriczos Spar-módra?

Neo07 2016.07.21. 12:57:13

@Gerardus A. Lodewijk: Ezen én is gondolkoztam sokszor, mert ez lenne a legjobb. De hogy lehet megoldani az áruk előre felpakolását? Legyen valami mozdonyfordító mintájára kialakított kasszaszalag? Amíg az RFID nem jön át a gyakorlatba, attól tartok ez nem nagyon oldható meg... Én szívesen feldobálom a cuccokat villámgyorsan, de sokan nem így gondolkoznak, és morognának, hisztiznének...

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2016.07.21. 13:05:23

Azért szerintem még mindig jobb, ha nem tudsz előre felpakolni, mint amikor felpakolsz, majd előtted tökölnek, közben meg mögüled 2-3-4 ember vígan végez egy másik pénztárban.

Treff Bubi 2016.07.21. 13:15:47

@Neo07: A CBA-kkal felemásan vagyok, néhány üzletük minden szempontból kielégítő, de pár helyen (még a Prímákban is) botrányos a kasszakezelés, teljesen kiszámíthatatlan és gyatra a választék, és a dolgozók stílusa is lelombozó. Néhány boltba évekig jártam, sok tulajdonos- és logováltást láttam, és úgy vettem észre, hogy a legtöbb hely megtartotta az eredeti színvonalat, bármilyen franchise része is lett.

A SPAR közérteket viszont igyekszem elkerülni, mert van egy jellegzetes büdös szag, amit mindegyikben érzek :D

2016.07.21. 13:29:29

cipruson kepesek bemondani helyiul (alap) ES utana angolul is (n tizezer angol nyugdijas, plusz az angol gyokerek miatt. Marmint, vannak gyokerek is koztuk szep szammal, de most nem erre gondolok)

Egyebkent mindig tiszta, mindig rendezett, gyors es arban/minosegben veri a helyieket. Akiknek az a szerencsejuk, hogy egyelroe 3 LIDL van a szigeten. Azonban durvan bovulnek.

1 Ev alatt 2x bovitettek parkolot mindharomban, megis egy 1-2 forgalomiranyito (nem vicc, csavo kukasban, bottal) hogy a hulyek rendesen tudjanak parkolni, meg ne zuzzak le egymast.

Hamar kulturalis kulonbsegek: itt a legtobb, egy fore juto vezetni nem tudo (autokezelonek hivom) nyomi. S ezen az a teny sem enyhit, h bal oldalt kozelekednek, mert a legtobb debil pont az angolok kozul kerul ki.

WhiteFalcon 2016.07.21. 13:44:41

Hát, kedves posztíró, akkor te a világ legjobb helyén laksz!
Én eddig csak olyan Lidl-ben jártam, ahol a pénztáraknál mindig nagy sor állt - többek között ezért is utálok Lidl-ben vásárolni. Ha megnyitottak netán egy újabb kasszát, az sem volt megoldás, mert míg "Marika" kicsámpázott hátulról (jó, persze, előtte befejezte a pakolást a vásárlótérben), addig a pénztáros nélküli kasszánál is kialakult egy ugyanolyan hosszúságú sor, mint amiket csökkenteni szerettek volna. Hát, így azért elég nehéz a hatékonyságot beleképzelni...

Feri nagyapa 2016.07.21. 14:02:02

Itt a nyugati határszélen az - általam ismert - összes Lidl nagyon gyors, az Aldi gyors, a többi tetű...

andalgó kandalló 2016.07.21. 14:13:22

Beállok a sorba, a sor duzzad, a pénztáros néhány perc múlva felnéz és látva a sor hosszát, csenget egy kollégának, aki majd ott hagyja a hűtött árut a raklapon, hadd melegedjen :( Én már vettem lejárat előtt megsavanyodott tejterméket... A leghátsókból lesznek a legelsők az új kasszánál, mert a prosztó népek, mint mi magyarok is, tolakodóak vagyunk, és az jelenti a sikerélményt, ha kielőzhetem az előttem állót...
Ha átmegyek a megnyíló kasszához, akkor olyan soká kerül elő a pénztáros, hogy jobban jártam volna, ha maradok a korábbi helyemen. Persze, ha meg maradok, akkor én leszek az utolsó aki fizetni fog, merthogy a hátam mögött mindenki átigazolt a megnyílt pénztár(ak)ba, de én kifogok egy pénzvisszafizetést, várunk a főnökre, a kulcsára, amivel bele tud nyúlni a masina agyába, egy blokk storno egy másik blokk megint, írja alá itt , és ezt is, előtte csináljon egy vásárlói kártyát ott a falnál.

Túrós Rudi 2016.07.21. 14:18:16

A SPAR az tényleg nyugdíjasok gyülekezete. Hihetetlen lassú az egész. A CBA , COOP, REÁL és hasonló extradrága üzletekre nekem nem fussa.
A Lidl - Aldi egyforma, és kellemes csalódás a Penny, ahol régebben hosszú sorok voltak, de mostanában erre jobban odafigyelnek. Szerencsére a prolik Budapesten kevésbé preferálják, viszont kár hogy nálunk nincs akciós, lejárathoz közeli termék. Biztos a dolgozóiknak adják prémium gyanánt pl. a megmaradt, kiszáradt pékárut :))))

Lucifer Morningstar 2016.07.21. 14:29:34

Ehhez már csak olyan embernek kinéző valamikre lenne szükség amik maguktól felismerik a piros és a zöld szín jelentőségét, és nem kezdenek balhézni, amikor a piros pénztárnál szólnak neki, hogy talán nem álljon már oda.

Lucifer Morningstar 2016.07.21. 14:31:37

@andalgó kandalló:

Az élet kegyetlen.
Mi legyen a megoldás, ha pont akkor érek a pénztárakhoz, amikor bemondják melyik nyílik, én meg jéééé, pont itt van, és betolok elsőként. Álljak be egy sor végére és várjam meg az átigazolókat?

recklamal 2016.07.21. 14:50:11

Látszik azért ,hogy egyedi különbségek is vannak. Negatív élmény csúcs a SPAR. Itt nincs 'pénztár zárva ' tábla.
A pénztáros szól a vevőnek,hogy ne álljanak oda mert zárva. Ön a SPAR alkalmazottja? - kérdezték egy ilyen hátra szóló vevőtől. Ha nem akkor foglalkozzon a saját dolgával.

lobster thermidor 2016.07.21. 15:13:08

@Neo07:
Hát nem tudom...
Én szinte mindig az önki kasszát használom, de ennyi teszetosza ostoba embert még sehol nem láttam. Sokan játékteremnek képzelik a kasszát, vagy annyira lassú a felfogásuk, hogy képtelenek átlátni, hogyan kezeljék az amúgy mindent a szájukba rágó automatát. Ráadásul ahova én járok, oda jár a szomszédos nagy irodaház alkalmazotti tömege, akik képesek 1 túró rudival, és egy flakon üdítővel hosszú percekig szarakodni. Még a haveroknak sem jut eszébe, hogy együtt húzzák le az árút, hogy az együttes fizetéssel gyorsítsanak az ügymeneten, mindenki külön akarja végigjátszani a procedúrát. Na ezért mire kivárod a sor 4 - 5 ilyen informatikus forma, vagy a környékbeli építkezés 1 sör, + 1 páleszt vásárló segédmunkása mögött, addigra szétb@sz az ideg, mert már rég végeznél a hagyományos kasszánál.
Akkor már tízszer az ALDI, vagy a LIDL.

THK 2016.07.21. 15:16:43

@tnt: túrót: már régóta nem járok Aldiba, MINDIG annyira sokat kell várni az itteniben, mert ugyan vevő az nincsen sok, de abban a fene nagy hatékonyságban 2 szerencsétlen alkalmazottal vitetik az egész boltot, és közülük az egyik (de gyakran a másik is) állandóan árurendezést kell végezzen - így aztán hiába lenne 6 vagy mennyi kassza, ha úgyis csak 1 üzemel...

Tomzolka 2016.07.21. 15:17:48

Sajnos én is arról tudok beszámolni, hogy épp ellenkező érzelmeket vált ki belőlem a Lidl pénztár működtetése, mint amiről a cikk szól. Sajnos egyáltalán nem hatékony a valóságban és ez nyilvánvaló hogy abból fakad, kevés az aktuális dolgozó.
Évek óta bosszankodom miatta és biztos vagyok benne, hogy ezzel sokan így vagyunk és bizony sokszor épp ezért nem térünk be,mert nincs kedvem megint 5 percet egy péksütiért sorban állni.
Ami vicces, hogy egyszer épp ott volt egy manager,gondolom aki a megyét viszi és ahogy 3 ember beállt a sorba,azonnal nyitották az új kasszát és ment minden flottul.
De a valóság nem ez, ugyanis hiába jelzi a gép a nyitást, ha a másik dolgozó akinek menne, épp a raktárban, épp a péksütiket pakolja ki, stb.
Szóval a rendszer elviekben nagyon jó,de ha nincs meg hozzá a kellő kiszolgáló személyzet, akkor semmit sem ér.

Hidasy Eleonora 2016.07.21. 15:25:04

Az én környékemen két Lidl is van, egyik jobb, mint a másik, udvarias eladók és pénztárosok, csodás árukészlet, a zöldség, gyümölcs választék fantasztikus. Minimális sorban állás, semmi rosszat nem lehet mondani. Az árak is nagyon jók.

Jottó 2016.07.21. 15:33:16

bizony ez a csodás magyar néplélek, amiről itt többen írnak... mondjuk hogy csak itthon tapasztaltam eddig.. új kassza, mögöttem levő odarohan, stb stb...az a vicces/szomorú h egy hülye közértes bevásárlás pszichológiája ráhúzható bizonyos sokkal nagyobb dolgok működési elvére
tegnap a postán jártam így, kinyílt egy plusz ablak, mögöttem álló tőlem 2szer nagyobb , 2szer magasabb kolléga előreszaladt, na de mentem én is (amúgy már én következtem volna) ő meg csodálkozva rámnéz hogy miezmá hogy én eléállok.. én meg nagyon szépen visszanéztem és mondtam hogy "elnézést", igaz azt olyan hanggal hogy érezze azért hogy nincs igaza.. láttam rajta hogy tudta h nekem van igazam hát csendben félreállt..
a főtémára visszatérve: nálunk a reál/coop olyan hogy a bolt közepéig áll a sor, csúcsforgalomban,egy pénztár nyitva, a másik nem üzemel, de közben a boltban 10en rendezgetik a fűszerespolcot, ásványvizet, stb.. az az egy pénztáros pedig, aki működik, a biztonsági őrrel folytat elmélyült tárgyalást a tegnapi vacsoráról, meg az unokákról, úgyhogy nincs szó a lidl-féle rapid-dobálásról.. ilyenkor mindig úgy gondolom, ezekben a boltokban nincs üzletvezető, csak valami önkéntes segítők üzemelteti, aki éppen aktuális kedvük alapján csinálják ami épp eszükbe jut

Neo07 2016.07.21. 15:34:11

@lobster thermidor: Ahová én járok, meg egy másiknál is, 10 pénztár van (ha jól emlékszem). Tehát ha van 4-5 szerencsétlen (na ne már, pont egy informatikus szerencsétlenkedjen?... Nem, nem életszerű, ők nem azok), akkor is marad 5-6 kassza, ahol gyorsan végeznek. Mindezzel együtt is sokkal gyorsabb az önkiszolgáló pénztár, gyakorlatilag az esetek 80 %-ában várakozás nélkül mehetek be önkasszázni és fizetni. Igen vannak gondok, kell az ügyeletes, de nem azért mert bénák lennének az emberek, hanem azért mert pl. a zöldségek közül nem mindegyik tudja, hogy súlykorlát alá esik, néhány uborka jóval nehezebb, mint az átlag, vagy pl. a torták tudnak nagyon szórni, ekkor kell az ügyeletesi jóváhagyás.

Nagyon jó találmány az önkassza, én is mindig azt választom.

Hajdú Peter 2016.07.21. 15:54:21

Lidl-vel, a hulye neven kivul az baj, hogy szajbabaszott lassuak a penztarak.
Ha csak 2 ember all sorban, akkor is, legkevesebb 20 percig kell sorban allni.
Biztos van egy minimum ido, ami alatt nem engedik ki az embert az uzletbol.

Lapcsánka 2016.07.21. 16:01:47

Szeretek a Lidl-ben vásárolni, de tényleg az van hogy ha nagy a sor akkor becsöngetnek hogy egy új kassza nyílik, átállunk a sorba 10-en majd 5 perc múlva megjelenik a pénztáros, de addig csak ott állunk és 3x lemegy a szöveg hogy a hármas kassza megnyílt. Ritka mikor egyből odaért a pénztáros és nincs ki már reggel a töke az egésszel.

lavór 2016.07.21. 16:17:21

"hogy relatíve jó áron tudsz bevásárolni"

Nem, nem tudsz. Rohadt drága lett. Vannak jó akciók, na akkor megveheted a terméket mondjuk a piacokon kiírt árakon...

2016.07.21. 17:55:37

En pont azert nem jarok lidlibe mert ugyan szeretem a termekeit, jok az arak is de figyelnek ra hogy ha 5 ala csokken a sor egy penztarnal, akkor be is zarnak egyet. Allandoan nagy a sor!

Lady.Bird 2016.07.21. 19:16:43

Kedvelem a Lidl-t, sok mindenben jók, és szerintem a pénztárnál, a szalag túlsó végével minden rendben. Ha lassan pakol a vevő, ők is lelassulnak (aki versenyt pakol velük, azzal tartják az iramot :) ).
Amit nem igazán értek, az a pénztárszalag "innenső" végénél levő irdatlan nagy és sokszor széles állványok. Nem lehet normálisan odaférni sem kosárral, sem kocsival, hogy felpakoljon az ember. Mondjuk legalább hosszú a szalag, és felfér egy nagybevásárlás áruja (ha nem vágtat el a felpakolt anyag fele, mert a pénztáros siet).
Egy ilyen pénztárszalagra nekem úgy kényelmes a pakolás, hogy a kocsit a sarkához teszem, én pedig a szalag végébe állok, és oldalról pakolok a kocsiból: kicsi vagyok, másként nem érem el a legalját, és így nem kell kitekeredve, a derekamat megfájdítva rámolni.

Volt már Lidl, amit pár hónapig bojkottáltam, mert olyan szinten volt tele a szalag előtti tér törékeny áruval, hogy esélytelen volt odaférni. (Mindig felhúzom magam, pedig tudom, hogy csak az én idegeim rongyolódnak ...)

xtlight 2016.07.21. 19:18:02

Nem rossz sem a Lidl, sem az Aldi, csak környékünkön megtalálható 3-4 üzletükben a kacsacomb MINDIG romlott.

sutyerák 2016.07.21. 20:21:50

a 7-es kassza bezár,kérjük ne...
két perc múlva a 7-es kassza kinyit kérjük oda....

a Lidlről egyébként nekem is az a véleményem,hogy tetű lassúak a pénztárosok,és akinek nem köszönhetnek sziával annak a köszönését sem fogadják. -de mintha ez változott volna az utóbbi hónapokban,-köszön némelyik csaj,-és ami legjobban meglepett az az,hogy a fiatal ffi pénztáros a legnormálisabb még így is az összes közül.
-nem írok várost,pedig néhányszor annyira felbxtak idegileg az ilyen köszönést sem fogadó viselkedésükkel,hogy majdnem felrobbantam,-mert erre háklis vagyok.
-de empátiám is van és inkább lehiggadtam pár perc múlva.

sutyerák 2016.07.21. 20:30:19

végülis egyedül még csak a Lidlben merült fel bennem,hogy a rohadt életbe:hívják már ide az üzeletvezetőt,mert lenne pár szavam az alkalmazottjai viselkedéséről a vevőkkel szemben.
-de,mondom:utólag örülök neki,hogy nem hallgattam első dühömre és nem bxtam ki senkivel,hogy panaszkodjak rá.
járok Tescoba,Aldiba,Intersparba,Pennybe is,-ott sosem éreztem ezt a késztetést.

naja:járjak cébéába,mi? ott agyvérzést kapnék. :)) hát nem

ekat 2016.07.21. 20:32:04

@TBal: Hát az én hamburgi éveimben, tizenéve, meg maga a vásárló nyittathatott újabb kasszát.... csüngött mindenhol a kasszák előtt egy zsinór, ha azt meghúzta valaki, a követlkező szöveg hangzott el: Danke für Ihren Hinweis, wir werden sofort eine weitere Kasse öffnen. És a szöveget tett követte, kivéve, ha már minden kassza dolgozott. :)
Na mindenesetre ide még most sem jutottunk el.

ekat 2016.07.21. 20:35:41

@TBal: AZ (is) nagyon jó ott, csak lestünk, mikor egyszer betévedtünk. Azt hittük, külföldön vagyunk valahol. :)

ekat 2016.07.21. 20:36:53

@Hajdú Peter: Nem hülye a neve, csak nem magyarul kell kiejteni. :) Lid(ö)l.

sutyerák 2016.07.21. 20:37:45

@Túrós Rudi: vasárnap csak az van a Pennyben:pénteki zsömle.

sutyerák 2016.07.21. 20:42:12

egyszer a Pennyben eligazítottam a biztonsági őrt.
aszogya nekem,hogy ez a pénztár bezár,álljak át másikhoz!
-mondom akkor szépen beáll mögém uram és az utánam következőknek ezt elmondja,-nem éngem akar átterelni máshová,aki már 5 perce itt várakozok.
-a fickónak tartottam egy előadást,hogy miként kéne,-még kicsit morgott,de aztán megvilágosult szerintem.

Circus 2016.07.21. 22:14:01

@MiniszarElnök Úr: nekem Amszterdamban volt ilyen, konkrétan a pénztárban ülő vasutas úr meg fel volt háborodva és volt sértődve, hogy oda akarom adni a kártyát, és nem magam intézem... :)
Az megint más kérdés, hogy _ahogyan_ az értésemre adta, az teljesen a magyar vasutas mentalitást idézte, tehát van, ami univerzális :D

2016.07.21. 22:43:32

.... a Lidl az egész mezőnyt veri, a professzionális értékesítés valódi iskola példája...nem csoda hogy a CBA "állami támogatás" mellett is beleáll a földbe mellettük...örömömre...

2016.07.21. 22:54:47

...az összes helyi kisebb nagyobb gasztrós vállalkozás, éttermes ott áll a soraikban, minden nap, nagyon nagyokat nevetek ezen, a piros fehér zöld szívek...

Mr. Bear 2016.07.21. 23:42:07

A Lidl egy csepp Európa, bár a vevői lennének annyira kultúráltak, mint a boltjai! De nem azok, a kisgyerekes parkolóba mindig belállnak gyerek nélkül a kevély suttyók, és nem tudsz úgy bemenni a bolta, hogy ne látnál gyereket a bevásárlókocsiban, aki önfeledten mocskolja össze a koszos cipőjével a kocsit.

Hajdú Peter 2016.07.22. 01:46:56

A lidl-be lattam eddig a leggusztustalanabb, LEGUNDORITOBB dolgot, amit csak ellehet kepzelni.
A frissen sult kenyereket, kalacsokat, sutemenyeket kiteszik a polcokra, a 4-6 eves gyerekek, meg ezeken a polcokon maszokaznak, jatsznak. Cipovel, terddel, koszos szaros ruhakban taposnak, terdelnek, fekszenek a sutemenyeken, kalacsokon, kenyereken, barmin.

HANYNI TUDTAM VOLNA, SOHA A BUDOS ELETBE NEM MEGYEK BE TOBBI LIDL-be AZ BIZTOS.

lobster thermidor 2016.07.22. 06:23:33

@Neo07:
Ahova én járok, ott sajnos csak 4 ilyen kassza van. Nemrégen a fele 2 hétig nem üzemelt, de szinte mindig rossz legalább egy ilyen szerkezet. Ahol10 önkiszolgáló pénztár van, nyilván fel sem tűnik néhány sz@rakodó, vagy ha bedöglik egy gép, ezért nem üzemel. Ettől függetlenül jó dolognak tartom, de Magyarországon ehhez még fel kell nőnie a "mezei" vásárlónak. Ne mentsük fel honfitársainkat ilyen könnyen! Ez pont olyan, mint a parkolóházi sorompó, ami előtt azért kell hosszú perceket várakozni, mert valki blokkolja a kijáratot, mert elfelejtette, hogy fizetni is kell, vagy az autóvezetés, ahol az egyszerűen megoldható forgalmi helyzeteket nem látják át a polgárok, viszont ha be kell tartani valakinek, arra rögtön vág a fineszes magyar agy.

lobster thermidor 2016.07.22. 06:28:23

@Hajdú Peter:
Kétségtelenül gusztustalan dolog, de te tényleg azt gondolod, hogy ez az üzlet hibája? Nem lehet, hogy esetleg a primitív, alul intonát szülő tehet róla, aki képtelen megérteni, és megértetni a kölykével, hogy mit lehet egy üzletben, és mit nem?

within 2016.07.22. 08:55:03

a sorok a pénztárak az emberek.. hiába állnak 3 előtted, ha mindnek 200 tétel van a kosarába 2 cm-estől a 2 méteres méretekig, plusz még kiszámolni hogy mennyit fizet étkezésiben.. mert ugye ezt a lidl pénztárgép nem vágja...
hiába ez a rengeteg eszméletlen mennyiségű bolt.. a benne lévő minőségtelen termékek.. és a vásárlást ösztönző életstílus sulykolása csak visszaveti az embereket

pantlikaskiralylany 2016.07.22. 09:01:34

Szegeden a LIDL jól működik, soha nem kell sokat várni a kasszánál, az ALDI meg akkor is képes sort generálni amikor 3 ember van a boltban... (valamiért itt nem akarnak az emberek az ALDI-ra kattanni, szinte mindig üres a bolt, de még így is mindig sor van a kasszánál, és hiába ér a sor a bolt közepéig, ott ugyan nem nyitnak ki még egy kasszát (persze lehet ember sincs rá))
A LIDL-ben azért dobálják olyan gyorsan a dolgokat a pénztárnál, mert figyelik őket, hogy milyen sebességgel dolgoznak. Ezt úgy lehet kivédeni (és akkor a pénztáros sem kap a fejére), hogy addig nem fizetsz, amíg nem pakoltál le mindent, mert addig ő sem kezdheti el a következő vásárlót.

Jocika81 2016.07.22. 09:23:14

Hajdú Péter veled meg csak annyi a baj,hogy olyan hülye vagy mint egy szép nagy segg.....idióta agyhalott vagy a hozzászólásaid alapján.
süti beállítások módosítása