The Art of Customer Service

Lenyűgözni az ügyfelet

Van valami, amit a Lidl nagyon jól csinál

2016. július 20. 20:23 - wirthtamas

Tudom, nem a Lidl az a hely, ahova az ember betér, ha feltétlen ügyfélélményre vágyik, de ennek ellenére van valami, ami nekem kifejezetten szimpatikus. Szerintem rendkívül jól előzik meg azt, hogy sorban állás alakuljon ki. Lehetséges, hogy a dolog nem általános, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy több boltjukban is jól működik. Hogy miről van szó? Aki volt már Lidl-ben tudja, hogy ha elkezd a sor kialakulni, akkor "megnyitnak" egy másik kasszát is. Ez önmagában nem lenne különleges, de a módszer ahogy teszik, az már figyelmet érdemel. A dolog nagyszerűsége két dologban rejlik:

 

js67862216.jpg

1. Az előre felvett szöveg, hogy melyik kasszát nyitják meg, pontos instrukciókat ad a vásárlók felé."Hamarosan megnyitjuk a hármas kasszát.." Ráerősítendő a szöveges üzenetre vizuális jelet is raktak a folyamatba a kasszák elérhetőségét jelző piros és zöld számozás kapcsán. Ez a két dolog azért fontos elem, mert nem kell a pénztárosnak szerencsétlenkednie a bemondással / egyenként elmagyarázni a sorban álló vásárlóknak, hogy menjenek át másik kasszához. A pénztáros végig a vásárlókkal tud foglalkozni. Másrészt én azt tapasztaltam, hogy a szöveg a rutinos vásárlók esetében rögtön kivált egy "átsorolási" reflexet.

2. A helyzetet mindig az aktuálisan kasszában ülő kezeli. Önmagában az egyes pont működése nem lenne különleges, de azzal, hogy az aktuális pénztáros kezébe adják az adott szituációban a vezetést nagyot lépnek hatékonyságban. Így nem a vállalati hierarchiában betöltött szerep (pl.: boltvezető) dönti el, hogy szükség van-e új kasszára, hanem az, aki a vásárlókkal foglalkozik, és első kézből látja. 

Egy ideje figyelem a módszer működését, és azt vettem észre, hogy nagyon hatékonyan tudják ezzel megakadályozni nagyobb sorok (hosszabb várakozás) kialakulását. A törzsvásárlókba pedig már beleéget a reflex, hogy bizonyos szituációkban várják a kassza megnyitását. Rendkívül jól illik a brand ígéretébe is a módszer, mert azon túl, hogy relatíve jó áron tudsz bevásárolni, gyorsan el is tudod intézni a vásárlást. 

67 komment
süti beállítások módosítása