The Art of Customer Service

Lenyűgözni az ügyfelet

Pünkösdi Királyságok - Ryanair

2017. szeptember 27. 18:13 - wirthtamas

Néhány évvel ezelőtt, egy bántóan reggeli órán kénytelen voltam végighallgatni a Ryanair Budapestről Londonba tartó járatán, ahogyan a stewardess a hangosbemondóban elkezdett szó szerint ordibálni az egyik utassal. Az említett úriembernek annyi volt a bűne, hogy nem volt hajlandó minden figyelmét a biztonsági tájékoztatónak szentelni, így jelesül zenét hallgatott. Így aztán a stewardess kisasszony minősíthetetlen hangnemben közölte, hogy addig bizony nem szállunk fel, még őt végig nem hallgatja mindenki figyelmesen. A magam részéről tudom, hogy érdemes odafigyelni, mert ha baj van, jól jön az a tudás. Ellenben én mégis hagynám ezt a döntést az utasokra. Persze vannak erre már kikísérletezett praktikák, hogy hogyan lehet felkelteni az utasok érdeklődését, ilyen –lássuk be unalmas- témák iránt. Erről talán majd egy másik bejegyzésben.

 

Ha meg lehetne csinálni az Anti-ügyfélélmény Hall of Fame-et, akkor a Ryanair központi helyet foglalna el benne. Mondjuk úgy, hogy ez a cég lenne ennek a pöcegödörnek a királya. Ezt a céget annyira utálják az ügyfelei, hogy még külön honlapot is szentelnek utálatuknak. Az pedig nem semmi, ha ügyfelek tömegei ekkora erőfeszítéseket tesznek utálatuk mértékének kifejezésére.

El tudom képzelni, hogy amúgy nem lehet jó Ryanair alkalmazottnak sem lenni. Ki szeretne egy olyan cégnél dolgozni, ahol mindent, de tényleg mindent felülír az, hogy spóroljanak? Nem mellékesen ez a cég képes lett volna arra is, hogy állva utaztassa az ügyfeleit, lévén úgy olcsóbb.

 Nem tudom, csak el tudom képzelni, hogy milyen hatással lehet ez a céges mentalitásra. Ki és milyen áldozatot hozna egy cégért, ahol ő is csak egy sor az Excelben, amit bármikor ki lehet törölni, hogy „jöjjenek a számok”?

Nos a Ryanair esetében nagyon úgy néz ki, hogy a dolog visszacsapott. A Telegraph szerint – amit az Index is meghivatkozott – a cég újabb 400.000 foglalást kénytelen törölni azon a 285.000 foglaláson túl, amit szeptember közepén jelentettek be. Miért? A pilóták visszautasították a cég 12.000 eurós bónusz ajánlatát, ha máskorra ütemezik a szabadságukat. Nem mellékesen a járattörlések miatt a Ryanair kénytelen volt módosítani előrejelzéseit is a szállított utasok számára vonatkozóan.

Tanulság. Azok a cégek, akik kutya módjára bánnak az ügyfeleikkel, rendszerint hasonló bánásmódban részesítik a kollegáikat is. Van ezen cégek esetében egy gyors felívelés, ami rögtön hanyatlásba csap át. A minta ismétlődik, az ilyen sikerek csupán pünkösdi királyságok. 

Simon Sineket  idézve tehát – aki nem mellékesen az egyik kedvenc íróm is menedzsment témában – „Az ügyfelek soha nem fognak szeretni egy céget, mielőtt a kollegák elkezdenék azt szeretni.”  Egyszerű, mint a gémeskút, de tényleg így van. Rendszerint azok a márkák adnak jó ügyfélélményt, ahol a kollegák szeretnek dolgozni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://theartofcustomerservice.blog.hu/api/trackback/id/tr212903876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.29. 10:48:15

Nem igazán látok gondot. Ezektől a cégektől az emberek csak olcsó utazást várnak, semmi egyebet.

RedRum 2017.09.29. 11:04:43

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Pontosan. Utazást. Nem egy emailt, hogy nem utazol. Vagy esetleg majd akkor, ha mi is úgy gondoljuk, és a csillagok is úgy állnak.

Kánikula 2017.09.29. 11:55:22

abszolúte az utas döntése legyen, hogy a biztonsági előírások helyett a kedvenc számát hallgatja inkább 200. alkalommal vagy oda figyel, hogy az égő gépből hol tud leggyorsabban kiszállni, hogy a maradék 180 ember életét ne sodorja veszélybe a töketlenkedésével.

Lehet, hogy azt is sokadjára hallja, de ugye ezt a személyzet honnan tudja.. (lehet ezt szépen is kérni persze)

Egyébként az alap probléma nem a szabadságolásról nem lemondó pilóták, hanem az, hogy 120-200 közötti pilóta ment át máshová dolgozni, miközben a téli mentrend indulása után a pilóták több hét szabadságra mennek.

A felmondások és szabadságolások miatt nincs elég személyzet jelenleg. És ez így is marad még 1 évig vagy kettőig is, hacsak valamelyik légitársaság csődbe nem megy pl. Norwegian.

kgaba82 2017.09.29. 12:33:55

Ami meg a fenti képet illeti, nem látok forrást. Nem tudom van e joga a szerzőnek használni.

Tudtommal a járattörléses probléma a pilóta hiány eredménye. Ez az egész iparágat hátráltatja a fejlődésben. Ryanairtől százával mennek el événte. Plusz most ehhez jött hozzá a pilóták engedetlenségi mozgalma. Ez egyrészt válasz volt a szabadságolások elszervezésére, másrészt végre ráébredtek arra, hogy a cég jobban függ tőlük, mint ők a cégtől. Akár van rendes alkalmazotti szerződésük, akár csak szabadúszók.

A posztíró által említett magyar példa pedig jellemzően magyar. Az elmúlt években a cég elég sokat tett a fogyasztói elégedettség javításáért. Még akkor is, ha a cég nem változott át jótékonysági intézménnyé. A cég továbbra se mondott le a tudatlanok szívatásáról.
süti beállítások módosítása